A. Centrala GPL (unitatea de control electronic)

– *utilizează calibrări realizate de producător pentru fiecare tip de motor (cod de motor);
– *permite activarea modului service de funcționare la ralanti exclusiv pe benzină în vederea stabilirii posibilității de identificare a funcționării defectuoase a motorului utilizând carburantul benzină;
– *beneficiază de funcție autoadaptivă conform informaţiior primite de la sistemul de management al motorului prin intermediul comunicării de tipul OBD II (protocol de comunicare K și CAN);
– *gestionează motorizări ce beneficiază de echiparea Valvetronik și Start&Stop;
– *permite activarea strategiei de recunoaștere a realimentării și trecerea automată pe GPL la pornirea motorului;
– *realizează test de verificare individual pentru funcționarea comutatorului, a injectoarelor de benzină, a injectoarelor de GPL, a electrovalvei;
– gestionează motorizări (GDI,FSI, TSI, TFSI, SCI,etc.) cu standarde de emisii poluante Euro 6 (Euro5, Euro 4 disponibile);
– poate echipa motorizări pe benzină normal aspirate sau turbo;
– gestionează motorizări de 3,4 5,6 sau 8 cilindri;
– beneficiază de strategia de prelevare a semnalului de turație motor direct de la bobina de inducție;
– posibilitate de gestionare a carburantului GPL sau CNG;
– poate supraveghea semnalul trimis de senzorii (1 sau 2) de oxigen disponibili pe traseul de evacuare (înainte sau după catalizator) al gazelor arse pentru o diagnoză mai precisă;
– centrala GPL poate comanda până la 2 tipuri constructive de injectoare GPL;
– permite trecerea pe GPL la un prag de turație stabilit de unitatea service montator și în funcție de modul de funcționare al motorului;
– schimbarea tipului de carburant de la benzină la GPL se poate realiza la un prag de temperatură al reductorului/ vaporizator stabilit de unitatea service montator;
– gestionează alegerea de întârziere la trecerea de pe benzină pe GPL în funcție de temperatura lichidului de răcire din reductorul/vaporizator sau a temperaturii carburantului GPL din rampa de injectoare GPL;
– poate gestiona atât senzorul de temperatură propriu Landi Renzo pentru identificarea temperaturii lichidului de răcire cât și senzorul de temperatură original al motorului;

– permite pregătirea injectoarelor de GPL în condiții de carburant neconform înainte de trecerea pe GPL;
– permite încălzirea injectoarelor de GPL în condiții de temperaturi scăzute ale mediului ambiant;
– permite realizarea rapoartelor în urma analizelor cu osciloscopul pentru parametrii de funcționare ai motorului pe GPL;
– beneficiază de autodiagnoza sistemului GPL (instalația GPL auto) pe toată durata de funcționare a motorului (înregistrează posibile erori pentru identificarea problemelor în funcționare);
– permite înregistrarea timpului de funcționare pe fiecare tip de carburant benzină/ GPL;
– permite posibilitatea de verificare a semnalelor individuale pentru fiecare injector benzină emulat;
– permite înregistrarea parametrilor de funcționare ai motorului la apariția unui cod de defect;
– permite ștergerea erorilor de funcționare identificate;
– permite salvarea calibrării efectuate pentru fiecare tip de autoturism/motorizare;
– capabilitatea de a gestiona funcționări parțiale pe benzină;
– gestionează corespunzător motorizările ce beneficiază de sisteme cu distribuție variabilă;
– se adaptează la sistemele START & STOP (gestionează pornirea motorului folosind carburant GPL);
– poate actualiza permanent nivelul de carburant (GPL) prin intermediul senzorului de nivel (până la 6 variante constructive);
– instalațiile GPL din gama Omegas Direct funcționează în regim dual, prin asigurarea unei adiții de benzină în anumite regimuri bine stabilite de către producătorul Landi Renzo.
– activează autodiagnoza sistemului GPL (instalația GPL auto) pe toată durata de funcționare a motorului (înregistrează posibile erori pentru identificarea problemelor în funcționare);
– posibilitate de actualizare a sistemului de operare pe întreaga durată de viață;
– gestionează două elemente de siguranță independente (electrovalve GPL);
– unitatea electronică de control permite funcționarea având o tensiune de alimentare între 9-16V;
– permite actualizarea sistemului de operare al centralei GPL (firmware) în momentul apariției unei versiuni noi.

B.1. Rampa de injectoare MED II

B.2. Rampa de injectoare GPL GIRS 12

– echipare monobloc 4 cilindri, 3 cilindri, 2 cilindri;
– variante constructive – 4 dimensiuni de injectoare;
– injector de tip normal închis;
– presiune de lucru între 0.8 – 3 bar;
– presiune de test 10bar (147PSI);
– temperatură de funcționare între -40°C … +120°C;
– timp de deschidere 1,8ms;
– timp de închidere 1,5ms;
– prezintă omologare conform Regulamentului European 67.

– echipare monobloc 4 cilindri, 3 cilindri, 2 cilindri;
– variante constructive – 5 dimensiuni de injectoare;
– injector de tip normal închis;
– presiune de lucru între 0.8 – 4.5 bar;
– presiune de test 10bar (147PSI);
– durata de viața 300 milioane de cicluri (determinare de laborator);
– temperatură de funcționare între -40°C…+120°C;
– timp de deschidere 1,8ms;
– timp de închidere 1,5ms;
– posibilitate de revizuire (kit de reparație);
– prezintă omologare conform Regulamentului European 67.

C. Reductorul GPL

– poate echipa motorizări aspirate sau turbo până la 120kW (reductor LI12) sau până la 210kW (reductor LI10);
– alimentează motorizări aspirate sau turbo;
– este echipat cu o supapa de suprapresiune (5 bar);
– debitul nominal de funcționare este între 33 – 40kg/h (în funcție de versiune);
– prezintă omologare conform Regulamentului European 67.


LI 10

LI 12

D. Multivalva GPL

– integrează 5 supape de control al rezervorului (a. supapă unisens de alimentare cu car-burant GPL; b. supapă de suprapresiune; c. supapă de limitarea alimentării la 80% din volumul total al rezervorului; d. supapă mecanică de blocare a alimentării reductorului cu carburant; e. supapă comandată electric – electrovalvă – de către centrala GPL)

– include un senzor de nivel de carburant GPL (identificarea nivelului de carburant direct pe rezervor);

– prezintă omologare conform Regulamentului European 67

E. Furtunuri GPL

F. Conducte de înaltă presiune

– racordurile flexibile produse de Parker ITR, Maflow pentru conectarea componentelor GPL din compartimentul motor;

– de tipul Autogas ECE67 (Parker ITR) sau Maflow (LPG-CNG LP) prezintă omologări confrom Regulamentului European 67

– conducte de înaltă presiune din cupru produse de Zetaesse, Zamka-bel;

– conducte de înaltă presiune cu o grosime de 1mm acoperite cu o protecție din policlorura de vinil (PVC)